جانهیک،[1] پژوهشگر انگلیسی در حوزة فلسفة دین، نخستین نظریهپردازی است که عقیدة انحصارگرایی را باطل دانست و معتقد به تکثر در حقانیت و نجات همة ادیان شد. از طرف دیگر، صدرالدین شیرازی گرچه در زمرة کثرتگرایان نیست، بر این باور است که اکثر مردمْ اهل نجاتاند و تنها منکران معاند و جاهلان مقصر ـکه شمار اندکی از مردم را در بر میگیرندـ رستگار نمیشوند. در این جستار ربط و نسبت حقانیت در نجات را از دیدگاه این دو دانشمند بررسی میکنیم.
حسینی شاهرودی, سیدمرتضی , زنگوئی, علی , اشرف امامی, علی و جوارشکیان, عباس . (1392). نسبت نجات و حقانیت از نظر ملاصدرا و جان هیک. آموزههای فلسفۀ اسلامی, 8(12), 27-46.
MLA
حسینی شاهرودی, سیدمرتضی , , زنگوئی, علی , , اشرف امامی, علی , و جوارشکیان, عباس . "نسبت نجات و حقانیت از نظر ملاصدرا و جان هیک", آموزههای فلسفۀ اسلامی, 8, 12, 1392, 27-46.
HARVARD
حسینی شاهرودی, سیدمرتضی, زنگوئی, علی, اشرف امامی, علی, جوارشکیان, عباس. (1392). 'نسبت نجات و حقانیت از نظر ملاصدرا و جان هیک', آموزههای فلسفۀ اسلامی, 8(12), pp. 27-46.
CHICAGO
سیدمرتضی حسینی شاهرودی , علی زنگوئی , علی اشرف امامی و عباس جوارشکیان, "نسبت نجات و حقانیت از نظر ملاصدرا و جان هیک," آموزههای فلسفۀ اسلامی, 8 12 (1392): 27-46,
VANCOUVER
حسینی شاهرودی, سیدمرتضی, زنگوئی, علی, اشرف امامی, علی, جوارشکیان, عباس. نسبت نجات و حقانیت از نظر ملاصدرا و جان هیک. آموزههای فلسفۀ اسلامی, 1392; 8(12): 27-46.